А втомобилните производители продължават да търсят начини да спасят ДВГ и да предложат по-добри технологии за намаляване на вредните емисии. Mazda също е сред тях, като измисли нова технология, съобщава Motor1.
Тя е част от прототипа Vision X-Coupe, който беше представен на автосалона в Токио. Самата технология остана някак на заден план заради красотата на прототипа, който намекна и за завръщането на роторния двигател.
Но всъщност технологията не е за подценяване. Тя се казва Mobile Carbon Capture и включва допълнително устройство, което засмуква до 20% от вредните емисии, които излизат от ауспуха на автомобила.
Казуо Ичикава, част от развойния екип на Mazda, казва, че компанията вече е потвърдила експериментално, че може да отдели CO2 от ауспусните газове. А още тази година ще започне демонстрационни тестове на технологията, което ще помогне за решаване и на следващата порция предизвикателства пред технологията.
А целта е ясна: тя да влезе в серийните автомобили. Системата работи като изсушава газовете и извлича въглерода в специален субстрат. Това води до оформянето на суров материал, който се съхранява в малък резервоар. Същият може да се използва за производството на рециклирани пластмаси, така че не само пести емисии, но има и допълнителни екологични предимства.
В комбинация с новия роторен двигател, който не работи с бензин, а с растително биогориво, екологичните спестявания ще са още по-големи. Mazda смята, че въпросното гориво може да спести CO2 емисиите с до 90% спрямо изкопаемите горива.
Като се добави и системата за извличане на CO2, може да се постигне -10% CO2 емисии от автомобила, казва Руичи Умешита, главен технически директор на Mazda. На теория това ще означава, че колкото повече се шофира такава кола, толкова по-малко CO2 се генерира.
За да се случи всичко това обаче трябва не само технологията да е готова, но и да се намалят разходите за производството на биогоривото. Компанията не споделя срокове, кога може да реализира тези цели.